Friday, January 1, 2010

SELAMAT TAHUN BARU!!!


Hari ni tibalah 1 Januari 2010... Hari pertama bagi tahun ni... So, ape azam baru korang? azam baru atau repeat azam tahun lepas je?? tapi tak salahkan repeat azam tahun lepas, kalau azam tu still belum tercapai, kite tak boleh putus asa.. mungkin usaha kite tak cukup. Jadi untuk tahun ni, kite repeat azam yang sama, tapi pastikan kite double triplekan usaha kite k! InsyaAllah, dengan izinNya, kite mesti boleh capai azam kite tu.. Allah dah janji, banyak mana kite usaha, banyak tu la kita dapat. Jadi, kite kena percaya dan yakin dengan janji Allah..

lupe nak bagitau... aku penulis sambilan di blog ni..aku MAMA ZAHRA atau nama sebenar Noorazlina bt. Abdul Azid @ Aziz... aku menulis atas permintaan suami tersayang, tuan punya blog ni la... tak baik hampakan permintaan suami, lagipun aku memang minat menulis dari sekolah menengah. masa tu aktif tulis sajak dan novel. tapi novel untuk kawan2 baca je... tapi dah berape tahun tak menulis, rasa macam dah tumpul sikit bakat tu... jadi aku ambik kesempatan ni untuk asah semula bakat terpendam tu... niatnye satu hari nanti nak tulis novel sendiri, insyaAllah... tak mustahilkan... korang pun mesti ade bakat terpendam atau kebolehan yang dah lama korang tak practice. contohnya bertukang, menjahit, memasak,melukis dan macam2 lagi... pe kata tahun ni sebagai salah satu azam baru kite, kite asah balik bakat dan kebolehan yang kite ada supaya kite tak sia-siakan bakat pemberian Allah tu..kadang kite rasa macam tak cukup masa kan... tapi kite kena ingat, semua orang dalam dunia ni ada 24jam sehari... jadi, pokok pangkalnya, macam mana kite bahagi dan uruskan masa kite... aku tak cakap korang, kadang2 aku pun selalu merungut tak cukup masa. jadi sama-sama la kita beringat dan berazam untuk cuba baiki pengurusan masa kite dengan lebih cemerlang k..

aku nak kongsi ngan korang satu fakta yang aku baca dalam buku "biar betul-betul" karya dr. HM tuah iskandar, penulis buku motivasi terkenal... aku peminat setia buku-buku dia... dalam buku tu ade menyatakan, setiap manusia iaitu KITA, boleh menguasai sebanyak 154 jenis kepandaian atau kebolehan sepanjang hayatnya! percaya tak?betul... ni termasukle kebolehan yang tak elok sekali... tapi kita sebagai manusia yang dikurniakan Allah dengan akal yang sempurna, takkanla nak penuhkan kuota 154 kepandaian tu dengan kebolehan yang negatif... tu sendiri makan pengat, sendiri mau ingat la kan... jadi, berdasarkan fakta tu, terbuktilah manusia ni memang sebaik-baik kejadian Allah. sekarang ni, tinggal kite je macam mana nak cungkil ape kebolehan kite dan terus belajar untuk mantapkan diri dengan macam-macam kebolehan.aku rasa, ni fakta yang sangat menarik untuk kite kongsi bersama, jadi sebar2 kan la...

Sempena tahun baru ni, marilah kita sama2 perbaiki diri dan selalu tanya diri kite sendiri, dah berapa kepandaian POSITIF aku ada selama ni? ingat, semua orang boleh kuasai sampai 154 kepandaian, tak kira kite ni lawa ke, tak lawa ke, kaya ke, miskin ke, semua boleh! jadi cabar diri kite dan percaya bahawa kita boleh capai ape yang kite nak. Yakin Boleh!!!


what u give, u get back...MAMA ZAHRA...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...