Monday, April 18, 2011

Atasi kegemukan dengan buah pinang.....

Masalah berat badan melampau & lemak2 tepu yang berlebihan memang selalu merunsingkan ramai orang. Masalah ini adakalanya mampu membuatkan orang berasa murung, rendah keyakinan diri & banyak lagi. Atas sebab itulah aku nak kongsi sedikit ngan korang semua cara2 untuk mengatasi kegemukan ini berdasarkan pembacaan aku selama ni.

Apa kata kali ni korang cuba atasinya dengan buah pinang. Caranya mudah sahaja. Ambil buah pinang muda yang lembut & dibelah dua lalu dicuci dengan air sebersih yang boleh. Kemudian masak air dalam periuk kemudian rebus pinang muda tadi sehingga mendidih. Setelah itu minum air rebusan tadi (pastikan air tadi sejuk dulu agar mudah untuk diminum). Kesan yang korang akan dapat ialah korang akan rasa lebih mudah untuk membuang air besar & lemak2 di dalam perut akan keluar sekali melaluinya.

Haa....Mudah je kan. Apa kata korang cuba petua ni. Mungkin cara ini lebih serasi dengan badan korang. Kita hanya mampu berusaha sahaja & selebihnya kita serahkan kepadaNya. Selamat mencuba...


Senyum2 selalu yaaa.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...