Thursday, April 16, 2015

Sentiasa Berfikiran Positif





Apa khabar semua??? Sihat???

Arini che had nak sembang sikit pasal kuasa berfikiran positif. Kita semua mesti pernah alami situasi macam ni, pagi2 dah macam2 hal jadi, masalah bertimpa2 sampai malam, ape la malang nasib arini asyik buat tu ini tak menjadi je...haaa....macam2 lagi la situasi yang selalu berlaku.

Bila lalu masa2 ni, bukan kata korang, che had sendiri pun kekadang mengomel sendirian. Semua benda rasa nak dipersalahkan. Rasa malu & segan terus hilang dalam diri. Yang tinggal rasa nak marah je kan. Kalau ada benda boleh lempar rasa macam nak lempor je. Kalau masa tu ada kawan kasi tampar muka dia, memang macam anugerah je rasanya.

Tapi sedar tak kita semua, masa itu laaa sifat buruk diri kita akan keluar. Segala aura negatif akan selubungi diri kita. Apa yang penting masa tu bukanlah untuk terlalu mengikut emosi semata2. Belajar kawal diri dengan bertenang. Yang beragama islam dah diajar untuk BERISTIGHFAR bebanyak. Kalau tengah diri kita kene duduk, tengah duduk kita baring, tengah berjalan kita berlari. Bukan apa, tukar keadaan seketika.

Bila dah tenang sedikit, barulah kita renung balik semua yang jadi tu. Ingat!!! Setiap yang jadi tu pasti ada hikmah tersembunyi. Kena sentiasa TENANG & BERFIKIRAN POSITIF. Aura positif dalam diri kita akan menghasilkan suasana yang positif dalam kehidupan kita seharian. Hidup ni ada berkait antara satu sama lain.

Jadi ingat ye semua....Selalulah BERFIKIRAN POSITIF agar hidup kita juga sentiasa dikelilingi dengan perkara-perkara yang positif.


Senyum2 Selalu Ya.....

Che Had.....





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...